Priser och tilläggstjänster

Pris

Grundavgiften för 2018 är 21.500:- inkl moms. Grundavgiften 2019 är 24.500:-

Tilläggstjänster

Priser nedan gäller för 2017 och kan ev. komma justeras för kommande säsonger.

Extra bäddplatser och lakan

I grundhyran ingår inte lakan och handduk till de permanenta sängarna i Östra Flygeln.
Lakan + liten handduk per set                    200:-/st (sängarna är då bäddade när ni kommer)
Handdukar                                                        30:-/st

Om ni vill hyra Östra Flygeln redan dagen före festen går det utmärkt och kostar 5.000:-.

Vill ni bara ha tillgång till kök  & sällskapsrum dagen innan kostar det 2.000:-.

Vill ni disponera ”hela” Östra Flygeln inklusive vinden med ytterligare 12 bäddar (lakan och en liten handduk men ej badhandduk ingår) tillkommer 4.800:-/dygn

Ytterligare 12 bäddar (lakan och en liten handduk men ej badhandduk ingår) finns på loftet ovanför Verkstaden och kostar 4.800:-/dygn.

Östra Flygelns vind och loftet ovanför Verkstaden är av enkel vandrarhemskaraktär men med utmärkta sängar. Man delar enkel wc men vi kan inte erbjuda dusch åt alla så det är bäst om era gäster gör sig klara hemma. Östra Flygelns vind och verkstadens loft går endast att hyra kvällen för själva festen.

Före festen

Dukning och möblering, pris på förfrågan eftersom det beror på hur just er fest skall vara.

Till festen

Hyra av

  • Stekbord/muurikka (Stor modell)            800:-
  • Bastun i Långa Längan inkl ved              2.500:- (denna möjlighet utgår from augusti 2017)
  • Weber gasolgrill två stycken                       800:-
  • Vita schalar av flis, 70 st                                500:-
  • Partytält 3*4 m                                                500:-
  • Finstallet                                                           500:-

Efter festen

Vi erbjuder normalt inte städning men om ni absolut vill ha städning av Gamla Snickeriet, dasset och serveringsköket måste dessa vara tömt kl 13.00. Ni skall då ha ställt alla saker på rätt ställe, diskat, tömt alla utrymmen på sopor från festen samt sett till så inget skräp finns kvar ute på gården inkl fimpar och snuspåsar. Oavsett om ni köper till städning eller gör det själva måste alla bord torkas av ordentligt innan ni fäller ihop dem inför dansen, inte roligt med kladdiga bord för nästa brudpar. Kom ihåg att städning måste bokas minst 1 månad för festen men känner ni att ni vill fixa det själva är det helt ok att avboka när som helst.
Pris för städning: 5.000:- 

Om ni vill ha städning av Östra flygeln måste hela huset vara tömt kl 13.00 om inte annat överenskommits. Ni skall då ha ställt alla saker på rätt ställe, diskat, tömt Flygeln på sopor från festen i köket och era rum. Kom ihåg att städning måste bokas minst 1 månad för festen men känner ni att ni vill fixa det själva är det helt ok att avboka när som helst.
Pris för städning: 4.500:-

Om ni vill ha hjälp att köra era grovsopor (exkl. tomglas) till tippen så grejar vi det under förutsättning att det är sorterat och snyggt packat i sopsäckar. OBS! Matsoporna förutsätter vi att er cateringfirma tar hand om, om inte måste ni prata med oss om hur detta skall lösas eftersom våra soptunnor på gården är dimensionerade efter de som bor permanent här på Lydinge Säteri.
Pris för transport av sopor till tippen 950:-

Pris för transport av tomglas till återvinningen 600:-

Om ni har lånat dukar/servetter och lakan kan vi ombesörja att de hämtas/lämnas och tvättas,
Kostnaden debiteras er.

Oavsett om ni köper till städning eller gör det själva måste alla bord torkas av ordentligt innan ni fäller ihop dem inför dansen, inte roligt med kladdiga bord för nästa brudpar

Det är inte möjligt att köpa till hjälp med disken så prata mer er cateringfirma eller en uthyrningsfirma om de kan hjälpa er om ni känner att ni inte vill diska själva.

Avsyning om ni väjer att städa själva skall ske innan ni lämnar gården och när vi skiljs åt hoppas vi att ni har haft en underbar fest och får med er ett minne för livet från Lydinge Säteri.

Betalning, bokningsavgift och deposition

För att bekräfta en bokning betalar man in en kombinerad depositon/bokningsavgift på 5 000 kr som återbetalas när lokalen återlämnas i godkänt skick efter festen- dvs allt är städat (inkl upplockade fimpar och snuspåsar) och alla grovsopor iväg körda. Resterande belopp faktureras kunden med förfallodag fyra veckor innan festen.

Depositionen/bokningsavgiften återbetalas inte vid en eventuell avbokning.

Avbokningar senare än 6 veckor före arrangemangets börjar debiteras 75% av bokat belopp. Vid avbokning senare än 4 veckor innan ankomst debiteras 100% av bokat belopp